Biznes Psychologia

Upadek korporacji

Napisany przez Łukasz Kruszewski

Nie wiem czy spotkaliście się już z tezą wieszczącą upadek wielkich korporacji i odrodzenie małych i mikro przedsiębiorstw. Spotkałem się już z takim twierdzeniem w kilku różnych artykułach naukowych i psychologicznych. Zastanawiając się nad tym głębiej, taka teza wydaje się być dosyć realna co skutkowałoby tym, że zataczamy kolejne koło w historii gospodarczej świata. Poniżej spróbuję pokazać co właściwie teraz się dzieje w kontekście światowych gospodarek, sprzedaży i rozwoju osobistego.

Badania psychologiczne i światowe trendy jednoznacznie wskazują, że my jako gatunek ludzki nie nauczyliśmy się i nie przystosowaliśmy do tempa w jakim rozwija się technologia. Ogrom informacji codziennie przelewa się przez ekrany naszych telefonów i komputerów. W ciągu jednego dnia jesteśmy bombardowani taką ilością informacji jaką nasi dziadkowie otrzymywali w ciągu roku. Nasze mózgi są przeładowane i przemęczone, ciągle pracujące na wysokich obrotach.

Większość interakcji z innymi ludźmi zaczynamy i realizujemy w mediach społecznościowych. Żyjemy w wielkiej sieci połączonych ze sobą organów. Coraz więcej biznesów światowych rodzi się i dzieje tylko i wyłącznie w świecie wirtualnym. Kieruje nami niedostrzegalna wewnętrzna potrzeba odczuwania – czegokolwiek i praktycznie non stop. Zastanawialiście się na przykład po co wchodzimy codziennie na Facebooka? Co nami kieruje?

Wszystko to powoduje, że zaczynamy być wycofani i zamknięci na emocje. Ilu z nas jest w stanie wymienić minimum 10 emocji?! Spróbujcie to wcale nie takie proste! Nie korzystamy z możliwości jakie one nam dają, jak idealnie są w stanie nas informować o otaczającej nas rzeczywistości. Na szczęście w każdym z nas jest jeszcze dobrze zaprojektowany, wewnętrzny mechanizm wyczuwania fałszu. Jesteśmy osobnikami stadnymi, potrzebujemy relacji społecznych, potrzebujemy prawdy i szukamy takich osób które są autentyczne i szczere. Takich osób pragniemy i takimi osobami chcemy się otaczać. Tworzą oni pewne antidotum na chaos tego świata.

W takich realiach i takim kontekście tworzą się właśnie mikroprzedsiębiorstwa nowej ery. Na znaczeniu tracą już wielkie, bezosobowe molochy, a w ich miejsce pojawia się biznes z ludzką twarzą. To oczywiście dopiero początek. Marka osobista i człowiek, dokumentowanie swojego życia i dawanie wartości każdego dnia by sprawiać świat lepszym to właśnie jest waluta przyszłości. Każdy z nas tego chce i tego szuka i nie chodzi tutaj o udawanie bycia takim, nie, tutaj chodzi o wewnętrzną przemianę do stawania się właśnie takim.

Przewidywania mówią o tym, że w niedalekiej przyszłości coraz więcej osób będzie opisywać swoje życie, pokazywać jak naturalnie ono wygląda, pokazywać codzienne zmagania. W taki sposób będziemy budować nasze społeczności ludzi nam podobnych. Każda, dosłownie każda osoba na tym świecie ma zestaw unikalnych umiejętności, unikalną historię którą może komuś przekazać dzięki czemu życie tej drugiej osoby stanie się lepsze i łatwiejsze. Dlatego blogi, vlogi i stories’y zyskują tak wielką popularność, a zyskają jeszcze większą. Kolejnym krokiem będą wszelkiego rodzaju kursy online gdzie każdy będzie mógł podzielić się ze światem swoimi umiejętnościami.

Psychologia mówi jednoznacznie, że ludzie kupują od tych osób które znają, lubią, cenią i szanują. Jeżeli robisz coś dobrego, pracujesz solidnie, dajesz ludziom wartość, rozwiązujesz ich problemy, a do tego dajesz się lubić to możesz zdziałać na tym świecie wielkie rzeczy 🙂 Sprzedaż i pieniądze o ile coś będziesz miał do zaoferowania będą dodatkiem do Twojego wkładu.

Najbliższe lata będą latami firm w których to człowiek, którego się zna i szanuje będzie wyznacznikiem jakości usługi bądź produktu.

Co o tym myślicie? Hmm…

O autorze

Łukasz Kruszewski

Mąż, początkujący bloger, pasjonat, ekstrawertyczny introwertyk. Uwielbia czytać, uczyć się, bawić się nowościami, patrzeć w gwiazdy i pomagać innym. Jeżeli masz na to ochotę to z chęcią wybiorę się z Tobą na kawę albo inne piwo i porozmawiam o tym i tamtym :)

Zostaw komentarz