Biznes Psychologia

Test lidera

Napisany przez Łukasz Kruszewski

Jakiś czas temu wpadł mi w ręce pewien test obrazujący nasze mentalne nastawienie w kierunku bycia liderem albo kierownikiem. Nie ma w nim ani złych ani dobrych odpowiedzi. Pokazuje on raczej pewien styl zarządzania i współpracy z ludźmi. Nie każdy ma predyspozycje aby być liderem, nie każdy będzie dobrym liderem, tak samo jak nie każdy będzie dobrym kierownikiem 🙂

Test składa się z 7 pytań, za każde pytanie na które odpowiadamy TAK, przyznajemy sobie 10 punktów, za każdą odpowiedź NIE otrzymujemy 0 punktów. Staramy się odpowiadać w miarę szybko, nie zastanawiając się za wiele.

Na koniec będzie wyjaśnienie i wyniki. Zapraszam zatem do testu 🙂

Pytania:

  1. Lider dopasowuje zadania do doświadczenia pracowników?
  2. Lider odpowiada za wynik?
  3. Bycie liderem nie daje Ci specjalnych praw?
  4. Ważne jest aby informować o problemach i narzucać rozwiązania?
  5. Jako lider musisz monitorować zespół i narzucać polityki?
  6. Jak tworzysz zespół to wybieraj podobnych ludzi?
  7. Efektywność jest najważniejsza dla celu?

Zatrzymaj się na chwilę i zapisz odpowiedzi i zsumuj punkty.


Wynik 🙂
Im mniej punktów tym bardziej Twoja mentalność przechylona jest w kierunku lidera im więcej bardziej w kierunku kierownika, menadżera. 🙂

0 punktów – Lider
70 punktów – Kierownik, manager

Poniżej kilka objaśnień 🙂

Ad 1. Lider dopasowuje zadania do doświadczenia pracowników?
Dopasowywanie zadań do doświadczenia pracowników powoduje to, że nigdy nie wykształcimy nowych liderów, cały czas sami będziemy musieli wykonywać lwią część pracy zamiast nauczyć innych.

Ad 2. Lider odpowiada za wynik?
Lider odpowiada za ludzi, którzy dopiero później tworzą wynik.

Ad 3. Bycie liderem nie daje Ci specjalnych praw?
Bycie liderem daje specjalne prawa. Np. to lider decyduje kto wchodzi do zespołu, to lider dba o bezpieczeństwo zespołu.

Ad 4. Ważne jest aby informować o problemach i narzucać rozwiązania?
Nie. Ludzie powtarzają słowa szefa. Brak kreatywności.

Ad 5. Jako lider musisz monitorować zespół i narzucać polityki?
Takie podejście tworzy środowisko strachu, powoduje stworzenie toksycznego środowiska pracy i zabicie kreatywności.

Ad 6. Jak tworzysz zespół to wybieraj podobnych ludzi?
To nie działa. W taki sposób tworzy się gabinet echa, gdzie brakuje nowego spojrzenia. Różnorodność zespołu działa na plus.

Ad 7. Efektywność jest najważniejsza dla celu?
Dla celu najważniejsze jest środowisko i zespół. To zespół buduje efektywność.

Na dzisiaj tyle 🙂

O autorze

Łukasz Kruszewski

Mąż, początkujący bloger, pasjonat, ekstrawertyczny introwertyk. Uwielbia czytać, uczyć się, bawić się nowościami, patrzeć w gwiazdy i pomagać innym. Jeżeli masz na to ochotę to z chęcią wybiorę się z Tobą na kawę albo inne piwo i porozmawiam o tym i tamtym :)

Zostaw komentarz